Nu kan du få ditt kaffe levererat direkt hem med PostNord

Rutasoka Coffee, 25 februari 2021

Pressrelease - Rutasoka Coffee inleder samarbete med Bergendahl Food AB och Menigo Foodservice AB

Rutasoka fortsätter att satsa på tillväxt och utökar sina distributionskanaler inom både dagligvaruhandel och HoReCa. Det innebär att Rutasoka Coffee nu finns att köpa på alla City Gross butiker, hos Matrebellerna samt på citygross.se. Dessutom kan hotell, restauranger och kaféer samt servicebutiker i hela landet köpa Rutasoka Coffee via Menigo.

”Jag tyckter att det är ett gott ekologiskt kaffe med trevlig design, som sticker ut i butiken. Utöver det görs det fina initiativ, som återinvesteringar i kaffemakare och mödravårdcentral i Kongo. Dessutom är Rebu en mycket energifull, trevlig och framåtsträvande person, som är genuint engagerad.” – Kategoriansvarig på Bergendahl Food AB, Pål Westport.

Med kaffebönan som verktyg vill Rutasoka ge alla möjlighet att göra skillnad genom att göra val som påverkar fler än dem själva, som skördar gemenskap, uppmärksammar kulturella skillnader och berättar om den vi är.

”Det känns fantastiskt att få ha våra produkter hos Bergendahl och Menigo. Samarbeten som betyder mycket för många kongoleser, våra kunder och för Rutasokas tillväxt. Extra glädjande är att våra produkter blir mer tillgängliga för våra kunder, så att fler kan njuta av vårt fina hantverk från Kongo och samtidigt bidra till morgondagens samhälle, med en kopp kaffe i taget.” – VD på Rutasoka, Rebu Burubwa.

Bland produkterna som listas hos Bergendahl och Menigo finns även Rutasokas senaste tillskott i produktportföljen, Butembo mörkrost, ett fylligt kaffe med smak av mörka bär och gräddig choklad i eftersmaken.

För att ta del av samtliga produktlistningar besök citygross.se samt menigo.se.

Om Rutasoka
Rutasoka Coffee är ett ungt premiumkaffeföretag skapat med ett cirkulärt arbetssätt i grunden. Rutasoka importerar ett smakrikt och dubbelcertifierat kaffe från Kongo och återinvesterar en del av omsättningen i hälsa och jordbruk via Rutasoka Foundation.

För mer information kontakta:
Monica Perman, PR-konsult
monica.perman@pcom.se

BUTEMBO MÖRKROSTAT KAFFE MALET EKO / UTZ - 450 GR

89 kr

Området med det respektingivande namnet Butembo är Kaffekooperativets högkvarter, och också området där Rutasoka är en tongivande samhällsaktör. Butembo är även namnet på detta ekologiska och kraftigt mörkrostade kaffe med smak av mörka frukter och bär. Eftersmaken präglas av gräddig choklad, vilket gör Butembo till en favorit för dig som älskar kaffe med mustig karaktär och stark personlighet.

Innehåll

100% Arabica från ekologiska och rättvisa plantage i Kongo.

Mervärde

Utöver att du får ett högkvalitativt ekologiskt kaffe, så gör du även en livsviktig gärning för människor i Kongo och deras levnadsförhållanden.

TIDIGARE INLÄGG

2021-02-19

Världsdagen för social rättvisa

2021-02-08

Pressrelease - Rutasoka Coffee tar in näringslivsprofilen Jan Wallberg.

2021-01-26

Rune Bergos entreprenörsresa